PopMonument Breda
PopMonument en ik kennen elkaar al een tijdje; ik heb tijdens mijn opdracht voor de Grote Kerk Veere de communicatie voor de kerk als locatie tijdens de eerste editie Veere opgepakt én ik was enthousiast bezoeker. Daarom vond ik het extra leuk dat ik opnieuw met PopMonument samen mocht werken, dit keer om de lokale marketing en PR op te pakken voor de eerste échte editie in Breda.
PopMonument is het sfeervolste muziekfestival van het Zuiden in de mooiste monumenten waar je nieuw talent ontdekt en gevestigde namen in een nieuwe setting beleeft terwijl muziek, locaties en kunst elkaar versterken. Je bezoekt op 1 avond 4 of 5 optredens in evenveel verschillende – prachtige – monumentale locaties. Ook fijn: je bepaalt jouw eigen programma. Alle locaties zijn op loopafstand, dus je hebt tussendoor tijd om met elkaar van gedachten te wisselen over het concert dat je net gezien hebt. Elke editie van PopMonument heeft een thema, waar omheen een cultureel programma ontwikkeld wordt. Deze editie was het thema Royal Roots en werd dat opgepakt in samenwerking met o.a. Graphic Matters.
Werkzaamheden
Voor de eerste echte Breda-editie van PopMonument ben ik gevraagd om een deel van de lokale marketing en PR op te pakken