Heb je een project?
marjolein@bureaubranding.nl
M: +31 6 24 755 996

Concreet

Creating the Connection

Bureau Branding helpt organisaties onderbouwde keuzes te maken over hun merk en/of de uitingen rondom dat merk. Zodat hetgeen je wilt zijn en zeggen ook echt aansluit bij en begrepen wordt door jouw consument. Of het nu gaat om een nieuw merk, een reeds bestaand merk of een project dat behoefte heeft aan (bij)sturing. Ik geef advies op alle niveaus: strategisch, tactisch en operationeel.

+ Adviseren over de strategische positionering:
Bepalen en beschrijven van de doelgroep, waar die doelgroep op reageert, meedenken over strategische keuzes

+ Selecteren en coördineren van het creatieve team

+ Merkidentiteit uit (laten) werken:
Merknaam, logo en huisstijl, look-and-feel, tone-of-voice, beeldconcept

+ Maken van een communicatieplan en planning:
Het beschrijven van de customer journey en het prioriteren van de uitingen, zowel offline als online

+ Maken van een plan en/of briefing voor individuele uitingen, zowel online als offline

+ Coördineren en beoordelen van het project op inhoud

+ Projectmanagement: planning & budget

waar ik voor sta

Geen gedoe
Wel resultaat

Toegevoegde waarde van Bureau Branding

Bewezen trackrecord

Ik ben Marjolein van de Putte, het gezicht achter Bureau Branding. Mensen die met mij hebben samengewerkt zullen bevestigen dat ik de positief kritische controlevragen durf te stellen en dat ik zowel de grote lijnen van een proces in de gaten houd als gefocust ben op de details. Ik vind het belangrijk om op basis van de meest recente inzichten bij te blijven sturen, waardoor projecten vaak met een significant beter resultaat worden opgeleverd.

Beide merken waarvoor ik als Brand Manager verantwoordelijk was zijn in die periode uitgegroeid tot marktleiders in hun marktsegment: Design on Stock en EYYE, twee design meubel merken van Nederlandse bodem.

Ruim 20 jaar ervaring

Ik heb 20 jaar aan ‘klantzijde’ gewerkt voordat ik Bureau Branding oprichtte. Het zwaartepunt van mijn kennis ligt bij organisaties die duurzame consumentengoederen produceren of vermarkten in het hogere segment van de markt. Daarnaast heb ik als zzp’er op Marketing en Communicatie gebied gewerkt voor een aantal culturele instellingen.

Ik ben van mening dat je niet altijd alles hoeft te doen, dat het vaak intelligenter is om alleen datgene dat echt het verschil maakt heel goed te doen. Ik weet welke keuzes handig zijn om te maken, durf dan ook afwijkende beslissingen te nemen en weet aan welke criteria merken of uitingen moeten voldoen om succesvol te zijn. De realisatie van projecten waarin ik betrokken word kan ik ook begeleiden.

Netwerk van professionals

Een project wordt pas echt succesvol als iedereen in het team op de juiste plek zit en over de benodigde kennis en ervaring beschikt. In de loop der jaren heb ik een uitgebreid netwerk van professionals opgebouwd. Het vinden van de juiste mensen voor de job en het samenstellen van een multidisciplinair projectteam, tijdens het proces met aandacht luisteren naar ieders professionele mening, deze afwegen en prioriteren om zo het team op een prettige manier met elkaar te laten werken en naar het juiste resultaat te begeleiden kan je aan mij toevertrouwen. Want samen kom je verder en dús ook tot het beste, meest passende resultaat.

REFERENTIES

De merken waarvoor
Bureau Branding heeft gewerkt

In de afgelopen 20 jaar heb ik voor een aantal gerenommeerde merken in de woonbranche gewerkt. Ik was de eerste Brand Manager voor Design on Stock en heb de ontwikkeling van het merk EYYE gecoördineerd.

Sinds ik gestart ben als zzp’er wissel ik strategische projecten af met brainstorm sessies en opdrachten in de cultuursector.

brand management

En wat is dan
het grote voordeel van
een merk?

Zekerheid
Een groot voordeel van het voeren van een merk is dat mensen bereid zijn meer te betalen voor merken dan voor merkloze producten, omdat een merk een zekere emotionele garantie geeft en onzekerheid wegneemt; het is een merk, dus het zal wel goed zijn. Of; het is een merk, dus dan kan ik op het merk terugvallen als dat nodig is. Vaak is het voeren van een merk essentieel voor de geloofwaardigheid van een organisatie.

Bekendheid en vertrouwen
Brand Management of ook wel Branding betekent letterlijk merkenbeleid. Dit beleid heb je nodig om een merk voor de lange termijn geloofwaardig in de markt te zetten. Het doel van het voeren van een merkenbeleid is consequentheid om bekendheid en vertrouwen te creëren . Een merk dient duidelijk herkenbaar te zijn en te blijven om een sterk merkbeeld en dus vertrouwen op te bouwen. Een merk zal zich overigens altijd blijven ontwikkelen om aan te blijven sluiten bij haar doelgroep. Maar niet te snel, want het merk wil haar aansluiting bij de doelgroep niet kwijt raken (evolutie, geen revolutie).

Concreet
En hoeveel is een merk dan waard? Marketingfacts publiceerde daar een interessant artikel over 'hoeveel geld kost het bouwen van je merk eigenlijk?'. Hun conclusie: gemiddeld is 20 procent van de marktwaarde van een bedrijf merkwaarde. Dus als een bedrijf voor 1.000.000 euro wordt overgenomen, wordt gemiddeld 200.000 euro betaald voor het merk. Dit merk staat voor de reputatie die de organisatie heeft opgebouwd. Bron: Marketingfacts

samenwerken

3 opties
om samen
te werken

Brainstorm sessie

In een brainstorm sessie van ongeveer 2,5 uur diepen we een of twee door jou gekozen onderwerpen uit, zoveel mogelijk onderbouwd met mijn (praktische) kennis en ervaring.

We kunnen bijvoorbeeld beschrijven wie jouw doelgroep is en waar die doelgroep op reageert, we kunnen een start maken met het vastleggen van de identiteit en uitstraling van jouw merk, bespreken waar je rekening mee kunt houden als je bepaalde afwegingen maakt of starten met een eerste opzet voor een plan voor een nieuwe uiting.

Staat jouw vraag er niet tussen? Je kunt altijd contact opnemen. Dan kan ik je gelijk vertellen of ik je een antwoord kan geven. Zo niet, dan is de kans groot dat ik je door kan verwijzen naar iemand die dat wel kan.

Investering € 299

Dit bedrag is inclusief voorbereiding en eventuele opvolging d.m.v. relevante documentatie, exclusief reiskosten / reistijd en exclusief BTW.

Structurele samenwerking

Een van mijn overtuigingen is dat ik je het allerbeste kan helpen als ik een breder beeld krijg van jouw onderneming en de afwegingen die je maakt om tot keuzes te komen. Dat gaat het beste als we meer tijd met elkaar door kunnen brengen en wat dieper in kunnen gaan op onderwerpen.

Om die reden geef ik er de voorkeur aan om één of een aantal vaste dagen per week samen te werken voor een bepaalde periode. Hoe meer ik weet en ervaar, des te efficiënter ik kan werken voor je.

Specifiek project

Of je kiest voor flexibiliteit en vliegt me in en uit zoals het jou uitkomt. Dat kan uiteraard ook. We kunnen een afgekaderd project definiëren dat we samen beschrijven en waarvoor ik vervolgens een inschatting maak. Bij zo’n traject is mijn tarief volledig afhankelijk van de inhoud van de vraag, inschatting van het aantal uur en het verwachte resultaat. Ik ga graag met je in gesprek om jouw vraag te inventariseren, zodat ik een inschatting kan maken van de investering.

GEÏNTERESSEERD?

Heb je een project?
Laten we kennismaken.

Ik ben een freelance Merk- en Communicatieadviseur die jou kan helpen tijdens de ontwikkeling, het bijsturen en/of activeren van jouw merk. Ik help je keuzes te maken, gebaseerd op heldere denkmodellen en mijn ruim 20 jaar ervaring met het bouwen van merken.

Bureau Branding gebruikt cookies om jou de best mogelijke ervaring te bieden.