Heb je een project?
marjolein@bureaubranding.nl
M: +31 6 24 755 996
Concepting Merkstrategie Realisatie

Grote Kerk Veere

Grote Kerk Veere is juli 2020 geopend met een nieuw concept: hier beleven bezoekers spelenderwijs de geschiedenis; de kerk vertelt eeuwenoude verhalen d.m.v. de nieuwste technieken in haar Experience en is een podium voor kunst en cultuur in de breedste zin. De kerk noemt zichzelf een scale-up: de basis staat en die was toe aan een professionaliseringsslag. Dat klinkt bekend; zo ben ik ooit ook gestart bij Design on Stock.

Ruim een jaar was ik verantwoordelijk voor het merk, de communicatie, de promotie en de PR. Voor zowel de Experience in de kerk als de evenementen van het Cultuurpodium. Daarnaast dacht ik mee over de visie en strategie voor het merk en de communicatie.

Dat klinkt als heel breed en veranderlijk en dat was het ook; van het aanscherpen van de online en offline strategie voor de Experience en het Cultuurpodium via het begeleiden en promoten van een aantal podcasts in samenwerking met o.a. beeldend kunstenaar Folkert de Jong, de Walcherse Archeologische Dienst en het Zeeuws Archief tot het promoten van zowel een online festival (i.v.m. Corona maatregelen) samen met strijkersorkest Amsterdam Sinfonietta als van de live concerten en voorstellingen.

Dit project was een mooie uitdaging voor me. Het Cultuurpodium is een platform voor verschillende disciplines; ik heb o.a. de communicatie en promotie gedaan voor voorstellingen van het internationaal gerenommeerde dansgezelschap NDT, pianist Douwe Eisenga, band Opera Alaska en cabaretier en schrijver Freek de Jonge. En ik heb ook de exposities van beeldend kunstenaars Folkert de Jong en Karin van Dam begeleid, die beiden op een ander moment uitgenodigd waren om het middenschip van de kerk over te nemen met een exclusief voor de kerk ontworpen installatie. Die breedte in aanbod (en dus ook de variatie in doelgroepen) was een interessante puzzel die stap voor stap steeds weer wat verder gelegd kon worden.

Last but not least heb ik gewerkt aan mijn focuspunten; het optimaliseren van de customer journey, het professionaliseren van het PR beleid en van het lidmaatschap van de Vrienden van de kerk (het aantal leden is inmiddels meer dan verdubbeld). Er ligt inmiddels een goede basis waarop verder gebouwd kan worden.

In mijn rol als freelance marketeer kwamen er héél veel dingen bij elkaar: een doelgroep die ik goed ken, een positionering die me past én mijn interesse in kunst en cultuur. Daarnaast weten de mensen die mij een beetje kennen dat ik heel graag meewerk aan projecten die kunst en cultuur ontsluiten voor een grotere en vooral ook bredere groep mensen. Tegen de Grote Kerk Veere zeg ik dan ook geen dag, maar tot ziens – we hebben afgesproken dat ik op projectmatige basis betrokken blijf bij de kerk.

Werkzaamheden

Ruim een jaar was ik als freelance Marketeer voor de Grote Kerk Veere verantwoordelijk voor het merk, de communicatie over en promotie voor de Experience, de evenementen en de culturele programmering, met als doel zoveel mogelijk bezoekers te trekken.

  • Competenties

    merkstrategie, concepting, realisatie

  • Opdrachtgever

    Grote Kerk Veere

Ga naar project

SAMENWERKING

Heb je een project?
Laten we kennismaken.

Ik ben een freelance Merk- en Communicatieadviseur die jou kan helpen tijdens de ontwikkeling of het bijsturen van jouw merk. Ik help je keuzes te maken, gebaseerd op heldere denkmodellen en mijn 20 jaar ervaring met het bouwen van merken.

Bureau Branding gebruikt cookies om jou de best mogelijke ervaring te bieden.