Concepting
Realisatie
Nachtvlucht in Stedelijk Museum Breda
Ik coördineerde de marketingcommunicatie voor tentoonstelling Nachtvlucht, een ode aan de duisternis van beeldend kunstenaar Pieter Laurens Mol. Dit was de grootste solotentoonstelling van 2022 in Stedelijk Museum Breda. Tijdens de tentoonstellingsperiode in het museum was er – in samenwerking met o.a. KOP, Pier15, Blind Walls Gallery, Grote Kerk Breda en de St-Joostkapel – een tweede tentoonstelling in de stad. Voor de communicatie over de tentoonstelling in de stad heb ik ook de basis gelegd – in samenwerking met de verschillende partners. Daarnaast heb ik het bereik van de campagne zoveel mogelijk vergroot door het aangaan van samenwerkingen met lokale en landelijke partners.
Rond de opening van de tentoonstelling was het MarCom team van het museum weer op volle kracht en heb ik het project intern overgedragen. Nachtvlucht kreeg ★★★★★ in de Volkskrant: ‘Alles aan deze tentoonstelling klopt: van de vormgeving tot de selectie tot de door Mol zelf (met poetische flair) ingesproken audiotour.’ En zo heb ik de samenwerking in het projectteam ook ervaren: constructief en met een goede synergie.
Foto: Nachtvlucht in Stedelijk Museum Breda | Nature Morte (Kanarie in Kolenmijn), Pieter Laurens Mol, 2004 – 2005
Werkzaamheden
Ik maakte deel uit van het multidisciplinaire kernteam voor tentoonstelling Nachtvlucht en was verantwoordelijk voor de marketingcommunicatie