Zandstra Sport
Van bedrijf met een bekende naam naar een merk.
Zandstra Sport is een bijna 200 jaar oud familiebedrijf dat wil herpositioneren met een merkidentiteit die aansluit bij de hoge kwaliteit en professionaliteit van de producten, zodat de organisatie klaar is voor de toekomst. Het doel is om een uitstraling te creëren die de merkbeleving versterkt en zich verhoudt ten opzichte van de concurrentie.
Toen ik werd ingeschakeld, lag er een voorstel voor een nieuw logo en bijbehorende huisstijl, dat nog niet geheel naar tevredenheid van de directie was. Mijn taak was om de randvoorwaarden voor de rebranding objectief in kaart te brengen, zodat we op basis van die inventarisatie een gefundeerde beslissing konden nemen over het voortzetten of opnieuw opstarten van de rebranding. Vrij snel bleek dat het voorstel niet voldeed aan een aantal essentiële eisen van de organisatie.
Na het opstellen van een briefing die als basis kon dienen voor het traject werd het project, in nauwe samenwerking met het vaste bureau Brand Creatives, opnieuw opgestart. Het resultaat is een logo en huisstijl die zich onderscheiden door hun authenticiteit, terwijl ze zich ook verhouden tot bestaande uitingen. Zo kan Zandstra Sport in eigen tempo de nieuwe huisstijl doorvoeren en verder professionaliseren.
Werkzaamheden
Voor Zandstra Sport heb ik als strategisch adviseur de restyling van logo en huisstijl bijgestuurd en begeleid.