Scroll naar boven
Heb je een project?
marjolein@bureaubranding.nl
M: +31 6 24 755 996
Concepting Merkstrategie Realisatie

Museum of the Moon in de Grote Kerk Breda

Na akkoord op het samenwerkings- en communicatieplan dat ik in samenwerking met Breda Marketing schreef, heb ik voor de Grote Kerk Breda mijn input mogen geven op de aanvullende programmering en heb ik in samenspraak met haar directeur, junior curator en natuurlijk in samenwerking met het hele team van de kerk de communicatie, promotie, PR en social media strategie opgezet en uitgerold. Deze heb ik gerealiseerd in samenwerking met een netwerk van professionals die al verbonden waren aan ofwel de kerk, ofwel Bureau Branding.

We boden alle bezoekers van Museum of the Moon in de Grote Kerk Breda een positieve, sfeervolle en inhoudelijk sterke en gelaagde beleving. Daarnaast attendeerden we de bezoekers van de kerk over alle touchpoints in de customer journey op suggesties om hun bezoek aan Museum of the Moon uit te breiden met een bezoek aan de binnenstad en de verschillende activiteiten die georganiseerd waren door samenwerkende ondernemers rond het thema Museum of the Moon. En vice versa.

Dit leek te resulteren in het behalen van de gestelde doelstellingen; veel free publicity, een sterke campagne en daardoor hoge bezoekersaantallen. Plus, het zag er een paar dagen na de opening van de expositie al naar uit dat praktisch elk onderdeel van de programmering zou uitverkopen.

Helaas haalde de realiteit ons in: Nederland ging een week na de opening van de expositie in Corona lockdown, ook de kerk moest sluiten. Wel nam de Grote Kerk Breda met Museum of the Moon deel aan een landelijke actie ‘Museum Gym’ om de politiek te attenderen op het belang van de heropening van culturele instellingen – ik heb hier belangeloos aan meegewerkt.

Ondanks de beperkingen is Museum of the Moon een succes geweest: in 14 dagen hebben we ruim 12.000 bezoekers mogen ontvangen.

Na afronding van het project ligt er nu een stevig fundament om de communicatie en PR van de Grote Kerk Breda verder op uit te bouwen bij toekomstige projecten.

Foto (c) Fred Ernst

Werkzaamheden

Als allereerste Communicatie & PR Coördinator voor de Grote Kerk Breda mocht ik in opdracht van de kerk en in overleg met citymarketing organisatie Breda Marketing een samenwerkings- en communicatieplan schrijven rondom de komst van het lichtsculptuur Museum of the Moon van beeldend kunstenaar Luke Jerram in de kerk. Dit plan schreef ik voor Stichting Ondernemersfonds Breda, een initiatief van ondernemers uit de Bredase binnenstad, Breda Marketing en de Grote Kerk Breda.

  • Competenties

    Merkstrategie, Concepting, Realisatie

  • Opdrachtgever

    Stichting Grote Kerk Breda

Ga naar project

SAMENWERKING

Heb je een project?
Laten we kennismaken.

Ik ben een freelance Merk- en Communicatieadviseur die jou kan helpen tijdens de ontwikkeling of het bijsturen van jouw merk. Ik help je keuzes te maken, gebaseerd op heldere denkmodellen en mijn 20 jaar ervaring met het bouwen van merken.

Bureau Branding gebruikt cookies om jou de best mogelijke ervaring te bieden.